.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وضعیت کارگران نساجی مازندران اسف بار است!

وضعیت اقتصادی کارگران به حدی اسف بار است که برخی از آنان برای خرید نان باید از دیگران قرض بگیرند و در میان این مشکلات تنها هزینه ها برای کارگران بی بضاعتی بوده است که تعداد زیادی از آنها جانبازان و خانواده های شهدایی هستند که در خط مقدم جبهه بوده اند و حق آنها نیست که این گونه از حقوق خود محروم شوند.

  نماینده کارگران کارخانه نساجی مازندران چهارشنبه شب در برنامه ثریا در تشریح آخرین وضعیت کارخانه نساجی مازندران گفت: متاسفانه کارخانه علی رغم گذشت مدت طولانی و برگزاری جلسات متعدد با مجلس و ریاست جمهوری هنوز تعطیل می باشد.   مهندس ابراهیمی اضافه کرد در جلسه ای که در تاریخ 27 آبان امسال با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت، وزیر اقتصاد و نمایندگان مجلس برگزار گردید مقرر شد که سرمایه گذار خارجی کارخانه بخشی از معوقات کارگران را پرداخت و کارخانه را بازگشایی نماید. همچنین مبلغ 3 میلیارد تومان نیز دولت برای پرداخت معوقات کارگران نساجی مازندران اختصاص دهد.   وی همچنین اشاره کرد جلسه دیگری نیز در 12 آذرماه امسال در حاشیه تجمع کارگران نساجی در مقابل مجلس شورای اسلامی با نمایندگان مجلس برگزار گردید مقرر شد که رئیس محترم مجلس و معاون ایشان با وزیر اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت جلسه داشته باشند و مشکلات کارگران را حل نمایند.   مدیر امور اداری نساجی مازندران و نماینده کارگران نساجی مازندران در ادامه افزود. در حال حاضر کارخانه امکان و ظرفیت استفاده از 300 تا 400 نیرو را دارد اما متاسفانه کارخانه بازگشایی نمی شود.   وی همچنین اشاره کرد به واسطه تزریق مبلغ 2 میلیارد تومان توسط دولت حدود 200 تا 240 نفر از کارگران نساجی بازنشته شده و حدود 200 نفر به لیست بیمه بیکاری اضافه شده اند و حدود 300 نیرو وجود دارد که بلاتکلیف بوده و حدود 28 ماه معوقه دارند.   ابراهیمی در ادامه تاکید کرد: انتظار ما این است که اگر سرمایه گذر ترک به تعهدات خود عمل نکرده است مورد بازخواست قرار بگیرد و یا اگر بانک عامل ایجاد کنند اعتبار اسنادی به تعهدات خود عمل نکرده مشکل سرمایه گذار ترک حل شود که کارخانه و کارگران از این وضعیت خارج شوند.   وی در ادامه با تشریح وضعیت نامناسب کارگران نساجی مازندران گفت: وضعیت اقتصادی کارگران به حدی اسف بار است که برخی از آنان برای خرید نان باید از دیگران قرض بگیرند و در میان این مشکلات تنها هزینه ها برای کارگران بی بضاعتی بوده است که تعداد زیادی از آنها جانبازان و خانواده های شهدایی هستند که در خط مقدم جبهه بوده اند و حق آنها نیست که این گونه از حقوق خود محروم شوند.
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسن 23 آذر 1391
وقتی آقایان نمیذاشتن اکبری نساجی را احیا کنه همین میشه . همین چند میلیارد را اکبری سال گذشته با رایزنیهای مختلف ازز دولت گرفته بود .
در ضمن اینکه میی کارگر به نان شب محتاجه واقعا یک ادعای دروغ و ناسنجیده ای هست . من اکثر این کارگرها را می شناسم که چند سال شغل دوم دارند ..بیشتر آنها با ماشین و تاکسی و ..دارن کار میکنند . همشون منبع در آمد دومی دارند یعنی نه الان بلکه همین 28 ماهی که ادعا میکنند به بهانه اینکه کار نیست سر کار نمی اومدند و بیرون کار میردند اما قط ماه را می شمردند .
علت تعطیلی کارخانه خود کارگران بودند که دستگاهها را خاموش میکردند و کار نمیکردند ...
بنده حاضرم تمام این سخنانمرا با مدرک و فیلم از رقص و پایکوبی کارگران در زمان کار با ماشینهای خاموش در همین شمال نیوز منتشر کنم .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.